czwartek, 7 grudnia 2017

skrzynka

Moim zdaniem rolety nadstawne ze względów termicznych to pomyłka. Masz skryznkę która jest w domu, a przecież ona nie jest szczelna! W jej środku masz taką temp jak na zewnątrz. Nie wiem czemu nikt tego nie rozumie.... Po za tym masz od środka problem z otynkowaniem, trzeba rzeźbić. Najlepszym rozwiązaniem dla rolet są skrzynki na zewnątrz podtynkowe i odsunięcie nadproża i danie izolacji pomiędzy nadproże a skrzynkę, będziesz miał wtedy w 1/4 montaż w warstwie izolacji  Ja tak zrobiłem, na ścianie 24cm mam dwie elki w taki sposób" LL + 10cm XPS i 2cm najzwyklejszego styro z hurtowni właśnie w tą wnękę w drugim L. Na termowizji nie widać różnicy pomiędzy górą, a bokami czy dołem okna. Więc się sprawdza. Tobie też tak radze. Co do samych nadproży to zrobiłeś je na, powiedzmy, 2/3 szerokości muru? KierBud nie miał obiekcji? Jaki masz najszerszy otwór okienny w ten sposób zrobiony? W takich nadprożach uzbrojenie jest chyba liche - 2 pręty wcale nie jakieś grube? tak samo tamtędy wchodzi zimne powietrze. Sorry nie zauważyłem tej opcji. Rolet podtykowych nie mocuje się do tego styro. Całe skrzynki sa bardzo sztywne i mocowane są na prowadnicach do rolet (wsadzane na nie)- tutaj UWAGA bo bardzo łatwo je ściągnąć jak nie ma elewacji. Więc jak się ma tam drogie silniki to trzeba je montować tuż przed obklejaniem styropianu bo mogą dostać nóg Mała aktualizacja: skład budowlany, po którym dużo się nie spodziewałem, zdmuchnął konkurencję oferują okna Pagen bluEvolution na profilu Salamander 82, czyli takim jak zaoferowano mi wcześniej. A cena? Wliczając montaż na ciepłych parapetach, na taśmie rozprężnej i taśmie w środku + wycięcie szpalet naokoło i wstawienie tam XPSu - wszystko wyszło ok 1000PLN mniej niż następna oferta z montażem na foliach i bez parapetów.

Nadproża dosunąłem na maxa do wewnętrznej krawędzi muru. KB zaakceptował, co w tym nieprawidłowego? Tysiące ludzi robi podobnie z tym że stawia L-ki do siebie kikutami i w środek wlewa beton jako wypełenienie. Same L-ki są bardzo wytrzymałe i oczywiście atestowane i dopuszczone do takich zastosowań, więc o to się nie martw. Najszersze okno mam 2,10m i L-ka była chyba 2,50m.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz