sobota, 6 maja 2017

cieplej

to ile dom powinien zużyć energii na ogrzewanie(kWh) zależy od domu a nie od sprawności.Twoją "furą" jest dom.Wiedząc ile moja "fura"(dom) powinna zużyć energii na ogrzewanie(kWh) przystępowałem do wyboru źródła zasilania tej "fury".Wiedząc,że pompa ciepła zmniejszy mi zuzycie energii "fury" na ogrzewanie(kWh) przyjąłem,że zmniejszy mi je o 2,5 raza.Przeliczyłem,że to mi się opłaca i stąd pompa ciepła. Jak zmniejsza mi zuzycie "fury" na ogzrewanie wiecej niż 2,5 raza to tylko mój plus i zaden przepływomierz czy ciepłomierz nie jest mi potrzebny bo wiem po zuzyciu energii(kWh),ze zmniejsza mi zuzycie "fury" na ogrzewanie więcej niż 2,5 raza a czy to będzie 2,7 raza czy 3,2 raza to mnie nie interesuje bo to są groszowe sprawy. Nie bez powodu napisałem o entuzjastach.
Ilu ich jest? tyle jesteś już w temacie i nie widzisz jakie są problemy z oszacowaniem zapotrzebowania. Po za tym każdy z robiących OZC ma prawo się pomylić , także nie jest w stanie wszystkiego uwzględnić.
Ok- jeszcze kiedy jesteśmy w jakiejś średniej z tym zużyciem, ale jak widzisz ludzie mają problemy z tym ( chyba , że nie widzisz bo znowu Ci tam coś wisi czy tam fruwa...)
Milcząca większość, nieobecna na tym i na innych forach, dane dotyczące efektywności pracy ich PC, kotłów czy pieców ma głęboko w.....
Ty czy ja i jeszcze paru innych zainstalowaliśmy sobie różne gadżety, bo z różnych powodów nas to interesuje.

Pozostali, jakieś 99 %, a może więcej interesują się dwiema podstawowymi składowymi;

Ciepło? OK. Kasa zgadza się? OK.
Ja ich nawet rozumiem.
Ilu z użytkowników samochodów potrafi jeździć ekonomicznie, a zwłaszcza wie jak to robić, choć zuzycie paliwa przekłada się na stan portfela?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz