sobota, 6 maja 2017

podłaczenie

Odległość od miejsca podłączenia ok 180m w tym przewiert ok 30m. Orientuje się może ktoś jakie były by miej więcej koszta takiej usługi lub zna firmy - które podjęły by się takiej inwestycji ? W sobotę wykonałam przyłącze wody - 100 mb . Materiał jeszcze na wz... ale koszt ok 500 zł (PE 32 - 120 m , licznik, złączki, filtr antyskażeniowy, nawiertka, klucz, taśma lokalizacyjna ) + projekt z uzgodnieniem w ZUD 540 zł i praca koparki 550 zł (11h). Wykonanie nawiertki i instalacja licznika znajomy - ok 2 h . Razem ok 1600 zł.  Ja miałem zrobić przyłącze wodociągowe rurą PE 90 dł.-230 m. Oczywiście wszystkie dodatkowe części z tym związane (Złączki, zasuwy, licznik, itd.) Koszt to 52 zł/mb. Na szczęście nie był wymagany projekt. A już mam fakturkę za materiały, jednak przeliczyłam się ... wyszło 645 zł . Ale i tak po zsumowaniu koparki i projektu przyłącza daje to 1735 zł za 100 mb. Warto więc poszukać i nie dać się oskubać wodociągom. jak wy to zrobiliście że cenowo to przyłącze wyszło was tak tanio ? Ja za kanalize i wode, ( 2 przeciski przez droge gminna, osadzenie rur na desczówke dookola domu i polaczenie z rurami spustowymi od deszczowki, wkopaniu zbiornika na wode deszczowa, podlaczenie wodu i kanalizacji oraz podlaczeniu rur z gazem ( robila ta sama firma) razem z materialem zaplacilem 9000.
Ja mam juz projekt przyłącza i właśnie zamierzam się umówić na przyłącz wody .Według projektu wychodzi u mnie 32 m . Spółki zajmujące się eksploatacją sieci (wodociągi) nie mają prawa pobierać opłaty za wykonanie przyłącza wody i ścieków do pogotowie kanalizacyjne Warszawa  granicy stron czyli najczęściej studzienki do której oni są właścicielem przyłącxza. Za studzienką wodomierzową lub ściekową koszty ponosi inwestor. A koszty są różne. Z tego co wiem nie powinno się pobierać opłaty za studzienki i nawiertki (opaski) do przyłącza. Kto załatwił to pozytywnie czyli na koszt wodociągów? Ja swoje przyłącze wykonam samodzielnie najmując tylko koparkę (po stronie odbiorcy oczywiście). Z tego co wiem za licznik się płaci bo to jest w gestii odbiorcy - idziesz do sklepu i kupujesz licznik z legalizacją.  hcialbym w przyszlym roku podlaczyc wode do domu i nie wiem jaka jest procedura. Dom jest w SSO; na dzialce brak studzienki (wode do budowy uzyczalem od rodziny za plotem) i chcialbym na wiosne wykonac podlaczenie do domu (tj. do zaworu glownego). Odleglosc od sieci wodociagowej ok. 10-15m; dom jest podpiwniczony. Mam warunki podlaczenia do sieci wraz z projektem podlaczenia do domu - uzyskane na etapie zalatwiania pozwolenia na budowe. Z tego co sie orientuje, powinienem sie zglosic do lokalnej spolki wodnej po zgloszenie i ... wlasnie, co dalej?  Ja powiem Ci jak to wyglądało u mnie. Do domu od rury wodociągowej jest ok 12 m. Koszt to 2200 brutto z odbiorem itp itd.  Ja dopiero chcę na wiosnę zająć się przyłączem wody do domu. To stary dom, działka spora, mam zamiar remontować i potem mieszkać. Jednak jestem "zielona" w tych kwestiach i nie wiem od czego zacząć. Najpierw ma być projekt? Kto go zrobi? I kiedy wizyta w wodociągach? A może studnia głębinowa? co lepsze? I na jakiej zasadzie działa taka studnia? Ja w bloku mieszkam obecnie (odkąd pamiętam), odziedziczyłam ten dom na wsi (piękne miejsce), ale nie wiem co dalej. To dom stary, drewniany, bez wody, jest tylko prąd.
Złożyłem podanie do zakładu zarządzającego wodociągami. Otrzymałem warunki wykonania przyłącza. I tak: mogłem wykonać to sam ale pod warunkiem że mam uprawnienia. Czyli mowiąc krótko ktoś musiałby mi sie pod tym podpisać, ktoś z uprawnieniami. Ale mogłem tez zlecić wykonanie tego przyłącza temu zakładowi właśnie. I tak też zrobiłem, bo koles twierdził ze na koniec jest jakis odbior, a wiadomo jak to jest, nie chcesz nam dać roboty to zobaczymy pozniej. Pomyślałem ze swoja prace odebrać muszą a moją juz niekoniecznie, albo moga przedłużać. Zaoszczędziłbym z 300 zł ale uznałem że nie warto. Też nie miałem żadnej studzienki. Bo przyłącze podpina się bezpośrednio do rury za pomocą specjalnej wwiertki, zrobili mi jeszcze zasuwę i tyle...w cenie oczywiście.  Mam zrobiony projekt przylacza wodnego i szukam wykonawcy. Bylem u jednego i zaspiewal 4000pln za calosc.

Przylacze jest nastepujace:
- przylacze z wodociagu fi160 w pasie drogowym
- wlaczenie wykonac nawiertem NCS + zasuwa odcinajaca fi32, skrzyne obetonowac i wyprowadzic do poziomu terenuAle jest to droga lokalna, jeden samochod na godzine. Zapewne nie beda tego zglaszac bo po co? Jesli da sie przejechac a zapewne tak bedzie to nie bedzie zglaszane. Droga ma 6m szerokosci i ok. 2m pobocza.przyłącze od domu w okolice drogi robiłem sam, tzn, w domu zrobili mi wprowadzenie wody do kotłowni i kanalizy w dwóch miejscach (kotłownia, kuchnia), plus rozprowadzenie kanalizy parteru pod chudziakiem z materiałem za 550 zł.
Następnie ja sam robiłem 90 mb + materiał i koparka przyłącza wody i kanalizy. I to zakończyłem 3 m od chodnika.Mam warunki na 150 m przyłącza ale razem z sąsiadami chcemy budować wodociąg. Rozmawiałam z jednym wykonawcą, który zasugerował mi, że on ogólnie bierze tak, że jaka rura taka stawka: czyli rura fi 100 to 100 zł/m. Ja http://pogotowie-wodociagowe.pl/usuwanie-awarii-sieci-kanalizacyjnej/   nie wiem jeszcze jaką rurę będe mieć bo musze czekac na podział działek aby wystapić o warunki. Oczywiscie gmina nie za bardzo chce w tym uczestniczyć finansowo tylko ma chęć na przejecie tego wodociągu. Jak to będzie to zobaczymy. Jestem w konfortowej sytuacji, że moge ten wodociąg ciągnąć po swojej działce bez łaski i zgody gminy za budowę w pasie drogowym. Bo czuje, ze uzależnią tą zgodę od przejęcie tego wodociągu za free. Chyba, że będą chcieli na rozsądnych warunkach w tym współuczestniczyć to zobaczymy. Usłyszałam, ze mają 20 lat na zwrot kasy i nie mam pojęcia w jakim stopniu. Pewnie nie 100 %. To by nam się za bardzo nie kalkulowało. Szybciej ściągniemy kasę od tych co będą chcieli się budować i przyłączać. A za 20 lat, to co te pieniądze będą warte.
Szukałem wykonawcy na 5 m przyłącza wody. Zakres prac: wstawić studnię już przez mnie kupioną (3 kręgi), zrobić z rur stalowych przyłącze pod zawory i licznik w studni; rozebrać chodnik 3x2m; założyć nawiertkę na wodę na skraju chodnika; koparka do rozebrania chodnika i wykopania 5 mb dołu + dół pod studnię; rurka fi40 -7mb inne materiały.
Wyceny bez ponownego ułożenia chodnika!: 5500 wodociągi lub 4800 prywaciarz (bez faktury, z fakturą + VAT). W wodociągach straszyli, że nawiertkę mogą tylko oni sami założyć!
1. na pewno geodeta mi tego nie wytyczył w praktyce. Mam dróżkę 4 m szeroką w lesie więc nie mogłem się pogubić
2. ale już nie pamiętam czy geodeta mi czegoś nie nanosił na mapę po fakcie. Geodeta to kolega i robił to za free więc pamięć tym słabsza
3. projekt na przyłącze mi robił instalator, a czy była do tego mapka z rzutem z góry to też już nie pamiętam. Musiał bym sprawdzić w dokumentach, na jutro spróbuję.
w sumie co kogo obchodzi gdzie ja sobie położe wodę w swojej działce, ale z drugiej strony jakieś dokumenty z zagospodarowania działki też w róznych miejsach są wymagane więc może jakoś się instalacje w to wlicza, ale co jest obowiązkowe a co widzimisię wodociągów to nie wiem.
Zrobiłem to sam z pomocą 1 znajomego hydraulika. Cena materiałów 350-400 (nawiertka, rurki, zawory itp); koparka wykop plus wstawienie studni 700 zł; koszt hydraulika 200 zł. A założenie chodnika zrobił mi koleś od koparki z betonem za 550 zł. Razem z położeniem chodnika: 1850!! Odebrane z wodociągów bez problemu, wezwałem tylko 1 osobę z lokalnych hydraulików w czasie prac na konsultacje za 100 zł, a i dokupiłem kostkę i krawężniki do chodnika za 100! Czyli razem 2050. A powiem Wam, ze sam nie wiele przy domu robię, ale akurat za te prace zaoszczędziłem lekko 3000 w 1 dzień.
Ale z tego co znalazlem to kwoty sa bardzo male:
Za zajęcie 1m² jezdni pasa drogowego, o których mowa w § 1 pkt 1 i 4 ,
ustala się stawki opłat za każdy dzień:
2) w terenie zabudowanym:
a/ przy zajęciu jezdni powyżej 50% szerokości - 8,00zł
b/ przy zajęciu jezdni powyżej 20% do 50% szerokości - 5,00zł
c/ przy zajęciu jezdni do 20% szerokości - 3,00zł
- przylacze z rur PE 40/32
- przylacze ponizej strefy przymarzania gruntu
- wezly wodomierzowe (dwa) z podejsciami pod wodomierze glowne fi20 zamontowac w szczelnej studzience z tworzywa z atestem
- w wezlach zawory zwrotne antyskazeniowe, zawory grzybkowe przelotowe fi25, przynajmniej z jednej strony teleskop regulacyjny
Dlugosc przylacza 11,5m. Ok. 6m przepust pod jezdnia asfaltowa.
Czy to jest rozsadna cena bo dla mnie to jakas lekka przesada.
Kto podlacza - obca firma pod "patronatem" spolki wodnej czy mam to zrobic we wlasnym zakresie? Zalatwianie takich formalnosci liczy sie w dniach, tygodniach, miesiacach? Materialy (rury, zlaczki, przepustnica, licznik, zawor glowny) kombinuje we wlasnym zakresie czy kladzie wszystko spolka wodna?
Aha, jeśli przyłączenie się do sieci wod-kan regulują uchwały rady gminy należy pisać wniosek o unieważnienie tych uchwał bo są one w świetle prawa wadliwe.
Problem polega na tym że w naszej gminie jest jedno przedsiębiorstwo wodociagowe i oni mają "monopol" na przyłącz wody. Zadzwoniłam tam i Pan mi wycenił taką usługę na 3500 zł Masakra jakaś ! Za co tyle pieniędzy . U mnie 80 mb przyłącza. Rura 200zł z zaworem, wykop 7 h (koparka80zł/h)= zasypanie 2h czyli =720zł, projekt 400zł, nawiertka 1000 zł łacznie ze studzienka zaworem i siodełkiem, przecisk pod droga 1000zł.Reszte prac sam wykonałem. a może przejdź sie do wodociagów i zaproponuj, ze to Ty zrobisz przyłącze. W moich wodociągach cena za przyłącze to 120 zł/mb. przy 30 kilku metrach wychodzi ładna sumka. Podjechałam do kierownika, zaproponowałam, że zrobie to sama i zgodził się. Ty ponosisz koszty rury i koparki a zapłacisz tylko za wodomierz i wpięcie
Nie ukrywam ze chciałabym to jakoś obejść bo ta cena jest dla mnie zaporowa.
Czy orientuje sie ktoś czy można wykonać taki przyłącz na włąsna rękę ? Co wtedy z wodomierzem ? Prosiłabym o pomoc bo w tej dziedzinie jestem zielona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz